Figuur84 Gepost op juli 04, 2016, 12:41:35 pm
In de GT3 zijn er een aantal mensen die het wat lijkt om 2 aparte Leagues te rijden, bv een soort rookie en een voor gevorderden oid, om betere balans te krijgen en spannendere competities. Hoewel dit lastig te realiseren lijkt omdat ik vermoed dat de deelnemersvelden te klein kunnen zijn, open ik dit topic hier even zodat mensen hier ideeen kunnen plaatsen hoe we het zouden kunnen doen, ofwel discussiëren. Dus hoe zou het eruit kunnen zien? Hoe bepalen we wie waar rijdt? Heb zelf wel wat globale ideeen, maar hoor/lees ook graag andere.

keppo Gepost op juli 04, 2016, 02:25:33 pm
Ik ben dus 1 van die mensen.

Racestars waar ik mee gereden heb weten waarschijnlijk al dat ik niet 1 van de snelste ben, meer dan eens heb ik overwogen om mij terug te trekken uit een league. Zeker na het terugtrekken van *MAX*

*MAX* was even snel als ik, dus samen vochten wij om de een na laatste plaats.
Nu rijd ik vaak alleen achteraan en de gedacht achter online racen is toch tegen elkaar racen.

Het probleem met 2 leagues is eerst vullen van mensen zeker de beginner league. Ik merk dat online racen tegen de snelle jongens toch als een drempel wordt ervaren.

Misschien kunnen we wel meer spelers vinden door ook beginner leagues te gaan organiseren. De beginners zouden zelf natuurlijk ook wat leden moeten werven. Ik denk dat het makkelijker gaat als er andere beginners rijden.

Een ander optie zou kunnen zijn door nieuwe leden te "beoordelen" op hun skills en ze daarmee in te delen. Bijv door een sessie en dan rijkunsten te bekijken en beoordelen. Een soort intake...

Een andere optie zou zijn om meer hulpmiddelen toe te staan. Dit heeft niet mijn voorkeur omdat ik denk dat het probleem meer in de ronde tijden zit.

We zouden ook 2 classes kunnen rijden in de bestaande competities maar we zitten met een maximum van 16 rijders. Iets dergelijks werd ook door iemand anders voorgesteld maar de classes zouden in dit geval het niveau zijn. En niet verschillende raceclasses door elkaar. Het lost het probleem van tegen elkaar racen ook niet op.

Volgens mij heeft Project cars ook een optie in zich om met restrictors te werken. Hiermee zou je het niveau kunnen regelen maar volgens mij kan je dat niet afdwingen op de PS4. Pro's zouden  dan de restrictor moeten instellen.
T100
Playseat Challenge

keppo Gepost op juli 04, 2016, 02:28:08 pm
Er zijn overigens wel al wat super initiatieven geweest bijv de set-up training van Figuur84 in dat verlengde zou je een drive school kunnen starten.
T100
Playseat Challenge

BoereJack Gepost op juli 04, 2016, 03:31:53 pm
ik snap heel goed waar je vandaan komt keppo.
ik had hetzelfde maar dan omgekeerd, alle snelle jonges waren in ene niet meer op zondag aanwezig. en dus kon ik niet kijken naar andere waar ik nog veel kon winnen, en(belangrijker!!) je mist de duwels met deze personen. En dan wordt stoppen toch steeds aantrekkelijker, ondanks dat je dat eigenlijk niet wilt, juist omdat de 'meeste' toch goeie gasten en coureurs zijn.

Ik push nog steeds elke week bij Max aan op een terugkomst, metname voor jouw op zondag, maar tot op heden helaas vruchteloos. Ik heb ondertussen vaak met Max gepraat over dit probleem, en hij kijkt er ook zo tegen als jij.

Binnen een bestaande league zou je wel een amateur en pro groep kunnen hebben, maar dan nog steeds verandert het weinig aan waar je rond rijdt op de baan. en voor twee divisie's heb je toch meer rijders nodig.

Figuur84 Gepost op juli 04, 2016, 03:45:00 pm
Interessante discussie en feedback al. Vraag mij wel even af uit nieuwsgierigheid Willem, welke bedoel je met 'alle snelle jongens die weg zijn'? Valt toch best mee?

keppo Gepost op juli 04, 2016, 11:24:34 pm
ik maar denken dat die snelle jongens weg blijven om de langzame jongens meer kans te geven
T100
Playseat Challenge

keppo Gepost op juli 04, 2016, 11:38:57 pm
maar ik zat er nog even over na te denken tijdens mijn training voor Imola

mooiste is natuurlijk een eigen league met genoeg starters en een gelijkwaardige skill niveau, maar dat lijkt me een utopie. Dat heeft een ieders voorkeur lijkt mij zo.

In mijn vorige post dacht ik de oplossing te vinden door de snelle jongens langzamer te laten rijden maar dat is natuurlijk niet zo leuk voor die mannen die veel trianen en tijd erin stoppen om zo snel te worden. Je kan dat niet van ze vragen, andersom kan je niet van de langzamere mannen vragen om een harder te rijden. Als ze dat op dat moment konden zouden ze het wel doen.

De community oplossing is om de langzamere deelnemers sneller te maken door tips n trick van de snellere rijders. Bijv tijdens de BMW M1 leauge zat ik enorm te kl00ien in bathurst met die verschrikkelijk bochtenreeks... ken je het circuit dan weet je wel wat ik bedoel. Ik raakte bij elke ronde alle kanten en gelukkig hadden we geen damage tijdens die league. Tijdens de training heeft toen BoereJack als ik mij niet vergis even meegekeken en toen wat tips gegeven en voila toen ging het al een heel stuk beter.  Daar was ik zelf niet achter gekomen.

Dit voorval bracht mij op het volgende id.... koppel een snelle rijder aan een langzamer rijder (noem het een raceteam wat mij betreft) en maakt de behaalde punten van de pro & amateur tijdens de race een maak daar gezamenlijke stand van.  Het is daarmee in beider belang om goed te presteren. Je krijgt een leraar -> leerling verhouding.

zomaar een id. Ik ben benieuwd naar andere meningen en opmerkingen

T100
Playseat Challenge

Figuur84 Gepost op juli 05, 2016, 12:47:51 am
ik maar denken dat die snelle jongens weg blijven om de langzame jongens meer kans te geven

Ik weet nog steeds niet wie er bedoeld wordt. Bijna alle snelle jongens zie je wel in de Leagues.. Alleen Gonzie is niet vaak meer op Racestars te vinden  voor zover ik weet.

gele rijder Gepost op juli 05, 2016, 06:39:14 am
Bij de WTTC heb je de fabrieksteams en de privatiers. Waarom niet een splitsing in de uitslag m.b.t. het toekennen van punten. Dus als je 8 goede en 8 mindere rijders hebt, wordt er bijvoorbeeld 2 x 10 punten verdeeld op het einde van de race.

Bijvoorbeeld punten systeem:

1   10
2    7
3    4
4    2
5    1

Uitslag wedstrijd:

1 goede           10
2 goede            7
3 goede            4
4 goede            2
5 mindere        10
6 goede            1
7 goede            0
8 goede            0
9 goede            0
10 mindere       7
11 mindere       4 
12 mindere       2
13 mindere       1
14 mindere       0
15 mindere       0
16 mindere       0

Of je bij de goede of mindere hoort, hangt misschien van eerdere races af of een soort kwalificatie race.
Tijdens het seizoen zou dit herzien kunnen worden, als een goede niet zo goed blijkt te zijn en een mindere goed blijkt te zijn.

Ik zit er aan te denken mee te gaan doen met de league, vandaar mijn mening.

Gele rijder

PB Gepost op juli 05, 2016, 11:05:22 am
Mijn menig is dat ik het een beetje onzin vind,...

Als je goed de baan oefent, geconcentreerd blijft en de auto redelijk op de baan weet te houden,
hoef je echt geen wereldtijden te rijden om achterin mee te rijden en te strijden.

Ook ruim op tijd met je practice beginnen en tijdens de wedstrijd niet te veel ouwehoeren.

Veel oefenen en je kan ook op youtube kijken hoe mensen rijden en daar misschien iets van leren.

gr. Heisenberg

jelle1100 Gepost op juli 05, 2016, 11:25:50 am
Als we twintig actieve rijders hebben zou ik twee leagues maken. Anders gewoon één. Niemand is te langzaam om mee te doen.
# BMW M1 Pro Cup Champion

PB Gepost op juli 05, 2016, 12:22:47 pm
Idd,...en ik heb vakantie dus ben veel online als mensen zin hebben om te race, voeg me dan toe Heisenberg-Style

BoereJack Gepost op juli 05, 2016, 12:47:37 pm

dat is naar de bekende weg  vragen gerben ;D

Desimpele_K Gepost op juli 05, 2016, 02:23:45 pm
Dat met die restrictor vind ik nog een interessant gegeven, maar ik zou het dan niet in 2 groepen verdelen, maar gewoon verdelen elke week volgens de stand van het kampioenschap. De eerste in het kampioenschap doet 15 tikjes naar links bij de restrictor, de 2de 14 tikjes, de 3de 13 tikjes enz... Je zal dan waarschijnlijk wel allemaal met dezelfde auto moeten rijden maar zo zijn er ook wel leuke leagues denk ik dan.

DRIVEN_TO_KILL Gepost op juli 10, 2016, 08:05:26 pm
PB (Heisenberg-Style) wat je zegt gewoon je rondjes rijden en niet spinnen is het probleem bij de langzamer. En ja gedeeltelijk heb je gelijk. ik was redelijk snel kwa tijden behoorden ik rond de vijfde plaats. maar volgens mij bij een inhaal actie van jou verremde ik me door de onverwacht slipstrim snelheid. en dan ga je sneller willen rijden en dan nog een spin en je rijd een beetje  in je eentje rond. en dan zijn 35 ronden saai. maar je kan sneller jongs vragen om te helpen kwa setup en misschien een tip hier en daar maar als je 2 seconde langzamer bent kan je misschien 1 seconde er uit halen en vervolgen ben je nog steets 1 seconde langzamer. maar je leert nog steets niet hoe je samen race en geen fouten maakt daar moet je iemand voor hebben die van je eigenklassen is. en zo kan je je zelf beter maken.

om te bepalen waar je thuis hoort door een paar banen te nemen en vervolgens tijden neer zet dan kan je kijken welke er onder een bepaalde tijd rijdt. je moet dan ook eerlijk zijn natuurlijk maar als je dan niet bent dan zie je dan snel genoeg.

ik heb ooit met een andere (club) kampioenschap mee gedaan en daar had je snel jongens en langzame jongens maar iedereen had wel iemand waar hij mee kon strijden. en dat maakt een race van 35 ronden wel leuker. en natuurlijke is dat best moeilijke om voorelkaar te krijgen. maar als je het niet probeer zal het nooit lukken.